Ugrás a tartalomra
CímlapA Nyílt Fórum 20/21 hat szerzője: Bognár Péter, Dóka Péter, Lesi Zoltán, Maros András, O. Horváth Sári, Szilágyi Eszter Anna
  • Címlap
  • Nyílt Fórum
    • Nyílt Fórum 19/20
    • Nyílt Fórum 18/19
    • Nyílt Fórum 17/18
    • Nyílt Fórum 16/17
    • Vilmos-díj
    • Nyílt Fórum Füzetek
    • Bemutatott darabok
  • A Céhről
  • Tagság

Nyílt Fórum Füzetek 19/20 ebook letöltés

nyílt fórum ebook

Kellemes olvasást és köszönjük az adományokat!
 

 

Nyílt Fórum 19/20 Ebook PDF

Nyílt Fórum 19/20 Ebook MOBI

Nyílt Fórum 19/20 Ebook EPU

 

 

 

Címkék

nyílt fórum 19/20
Nyílt Fórum
ebook

Színház Online

  • Németh Gábor: “Reménykeltő, hogy a Fővárosi Törvényszék jogszerűnek találta az SZFE kérelmét”
  • Újra online előadásokat kínál a Szegedi Nemzeti Színház és a Szegedi Kortárs Balett
  • Kilenc – Tony-díjas musical készül Temesváron
  • “Ilyenkor az ember lába megremeg”- Nagysikerű francia-darab a Csokonaiban
  • Bank Tamás, a Játékszín igazgatója: “Nem a COVID volt az első mélyütés”
  • Aujeszky Nóra, SZFE hallgató: “Most is hiszek abban, hogy visszakaphatjuk az autonómiát”
  • A világ legszebb mozijai közé választották a Puskint
  • Gordiusz – Egressy Zoltán karanténkomédiáját mutatja be a Zichy Szín-Műhely
  • Hárman pályáznak a szolnoki színház vezetésére
  • Új, korszerű eszközöket kapott az SZFE Filmintézete
Tovább

színház.org hírei

  • Találkozások Online címmel írtak ki pályázatot a virtuális térben megvalósuló előadásokra
  • Kihirdették az idei rendhagyó Lábán Rudolf- és Halász Péter-díjakat
  • Férfi bábszínészt keres a Kövér Béla Bábszínház
  • Karbantartó gépész-kazánkezelőt keres az Operettszínház
  • “A karantén leple alatt létrehoztuk az Ex katedrát” – Interjú Boross Martinnal
  • Augusztusban rendezik meg az Országos Diákszínjátszó Fesztivált
  • Elhunyt Olsavszky Éva
  • Két pár és egy anyós – Bella Figura a Vígstreamházban
  • Befejeződtek a Finálé próbái a Csokonai Színházban
  • Rímdrámval készül Romhányi József 100. születésnapjára a Centrál Színház
Tovább

Revizoronline hírei

  • SZISZÜPHOSZ A HATALOM LÉPCSŐIN Verdi: Don Carlos / Az Opera online bemutatója
  • KILÉPNI A FÉNYRE Dickinson 2. évad
  • FAUNOK, NIMFÁK, LIGETEK Az MR Szimfonikusok online koncertje
  • NINCS SZÍNHÁZI KULTÚRA FÜGGETLEN MŰVÉSZET NÉLKÜL Interjú Deres Péterrel
  • BÁBU VAGY Dina Rubina: Petruska-szindróma
  • KIS NAGY ÁLMOK Szűcs Réka-Zádori Szilárd: Moll tündér álma (online előadás) / Harlekin Bábszínház, Eger
  • IDEJE ÁTÉRTÉKELNI AZT, AHOGY A SZTÁRJAINKKAL BÁNUNK Framing Britney Spears / Hulu
  • KIISSZÁK MAGUKAT A GÖDÖRBŐL? Thomas Vinterberg: Még egy kört mindenkinek
  • HALLGAT A FELSZÍN, HALLGAT A MÉLY Marilynne Robinson: Háztartás
  • MÉDIAKIRÁLYOK Shakespeare: III. Richárd (online előadás) / Csíki Játékszín
Tovább

Magyar Színházi Társaság hírei

  • Petíció
  • Művészek hívják fel a figyelmet az oltás fontosságára
  • A Kolibri Színház online aktivitása a járvány második szakaszában
  • MMA pályázatok
  • Színházi témájú könyvek a Poket könyvautomatákban
  • 2021 szeptemberétől Színháztudomány mesterszak indul az ELTE-BTK-n
  • A magyar kultúra napja
  • Elhunyt Somhegyi György
  • Felhívás
  • Karácsonyi üdvözlet
Tovább

Search

Sokszor olyan dialógus kerül a dramaturg kezébe, amely leírt formájában csaknem laposan, banálisan, elmondásra érdemetlenül hangzik. De mihelyt valóban «hangzik», tehát a színpadon: tartalommal, az élet akcentusaival, ízeivel, a jó megfigyelés és az emberábrázoló tehetség vérkeringésével telik meg. Mindennek a színpadon nagy és ritka értéke van. A dramaturgnak hallania kell a dialógust. Vannak súlytalan mondatok, amelyek bizonyos helyzeti energiában robbanó erőre kapnak. A dramaturgnak látnia kell a színpadi helyzetet, érzékelnie kell a teret, a proporciókat, a levegőt. A színpad legalább annyira térbeli művészet (Raumkunst), amennyire irodalom. És nem lehet eléggé hangsúlyozni: mindez nemcsak a közönséghatás megalkuvó szempontjaira, hanem a dialógus és az egész mű drámai értékére, lényegére tartozik. Színpadon csak annak van jogosultsága, aminek színpadi dinamikája van, úgy is mondhatnám: ami több a színpadon, mint nyomtatásban.

Bárdos Artúr

"Minden színész beleszólhat dramaturgiai kérdésekbe, mindenki lehet egyszerre kint és bent is. Persze van olyan, amikor úgy érzem, hogy a dramaturg hátráltatja bennem a színészt vagy fordítva; sok feszültséget okoz, hogy folyton véleményeznünk kell valamit, ami még nincs kész, de ha pontosan meg tudjuk fogalmazni a kritikai észrevételeinket, akkor igazán eredményesek tudunk lenni."

Enyedi Éva: "Az abszurditás felszabadít" - fidelio.hu

Enyedi Éva

"A dramaturg az a szakember, aki a hatásért felelős; aki felméri, hogy milyen hatást kíván elérni egy előadás, milyen út vezet el odáig, aztán felismeri azokat az akadályokat, amelyek eltéríthetik a produkciót. Ez nemcsak a szövegre, de a történetmondás, az elbeszélés stratégiájára vonatkozik. Örülök, ha egy rendező képes úgy felfogni engem vagy a munkám, mintha lenne egy ipari kamerája, ami esetleg máshová irányul, mint ahová ő néz, és a kettő együtt talán az egész spektrumot lefedheti" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Radnai Annamária

'A dramaturg az, aki emlékezteti a rendezőt az evidenciákra' (Magyar Narancs, 2014/08.)

Ascher Tamás

"Érdekes pillanat, amikor elengedem a szöveget mint szerző: elkezd nem fájni, ha azt mondják, ez vagy az a mondat rossz, és már dramaturgként nézek rá, hogy miért az" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Radnai Annamária

"Ekkor csak egy kanavász van az olvasópróbán, vagy csak egy ötlet, amit közösen kezdünk kibontani. Ebben az esetben napról napra kell írói és dramaturgmunkát is végezni, rögzíteni az improvizációkat, jelenetet írni belőle másnapra" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Róbert Júlia

"Egy kicsit tudni kell, hogyan működik a rendezés maga, mert alapvetően ahhoz kell hozzászólni, és nem csak ahhoz, hogy pont vagy kérdőjel legyen-e egy mondat végén." (Magyar Narancs, 2014/08.)

Gáspár Ildikó
Színházi Dramaturgok Céhe

User menu

  • Bejelentkezés

Footer menu

  • Elérhetőségek
  • Kapcsolat