Számunkra fontos és örömteli pillanat, hogy megjelent az első Radnai Annamária Emlékkonferenciához kapcsolódó kötet, benne esszék és tanulmányok a dramaturgia és dramaturgok helyezéről, sokszínű, sokoldalú munkájáról.
Ha megrendelné a kötetet, írjon nekünk a dramaturgceh at gmail pont com – ra!
Tartalomjegyzék:
Sediánszky Nóra: A dramaturg autonómiája
Szabó-Székely Ármin: A dramaturgia mint szövet
Trecsényi Katalin: A lábnyommentes dramaturgia hét alapelve
Török Tamara: Az európai dramaturgok szerepe a kortárs drámák színpadra juttatásában
Kovács Dominik – Kovács Viktor: Alkotói tapasztalatok a Kortárs Dráma Nyílt Fórumának 2016/17-es évadában
Szabó Attila: Monológ vagy dialóg. Párbeszédes szövegtere társalgási dramaturgiája
Orbán Eszter: Hasonlóságok és különbségek, avagy intézményi kontra produkciós, prózai színházi kontra operadramaturg – a Magyar Állami Operaházban 2014 és 2019 között müködő dramaturgiai tárban szerzett tapasztalatok tükrében
Cseicsner Ottilía: A dramaturg centrális pozícióban, avagy a rádiódramaturg szerkesztői szabadsága
Rácz Attila: Közös dramatizálás a Hólyagcirkuszban (második strófa)
Róbert Júlia: Mit csinál a dramaturg, ha a néző közbeszól?
Bíró Bence: “Az a baj, hogy rossz a regény.” A Káli holtak adaptációs munkája
Domsa Zsófia: Adaptáció-éhség. Knut Hamsun Éhség című regényének színpadi adaptációi Norvégiában és Magyarországon
Pikli Natália: Shakespeare, a dramaturg és az előadásszöveg mint közös alkotómunka
Reuss Gabriella: A dramaturgiai gondolkodás/munka nyomai a 19. század eleji, dramaturg nélküli, londoni prózai színházban