A dramaturg változó helyzete a 21. században – Bemutattuk a dRAMkonf kötetet a Katona K:antinban

könyv

Számunkra fontos és örömteli pillanat, hogy megjelent az első Radnai Annamária Emlékkonferenciához kapcsolódó kötet, benne esszék és tanulmányok a dramaturgia és dramaturgok helyezéről, sokszínű, sokoldalú munkájáról.

kötetbemutató

Ha megrendelné a kötetet, írjon nekünk a dramaturgceh at gmail pont com – ra!

Tartalomjegyzék:

Sediánszky Nóra: A dramaturg autonómiája

Szabó-Székely Ármin: A dramaturgia mint szövet

Trecsényi Katalin:  A lábnyommentes dramaturgia hét alapelve

Török Tamara: Az európai dramaturgok szerepe a kortárs drámák színpadra juttatásában

Kovács Dominik – Kovács Viktor: Alkotói tapasztalatok a Kortárs Dráma Nyílt Fórumának 2016/17-es évadában

Szabó Attila: Monológ vagy dialóg. Párbeszédes szövegtere társalgási dramaturgiája

Orbán Eszter: Hasonlóságok és különbségek, avagy intézményi kontra produkciós, prózai színházi kontra operadramaturg – a Magyar Állami Operaházban 2014 és 2019 között müködő dramaturgiai tárban szerzett tapasztalatok tükrében

Cseicsner Ottilía: A dramaturg centrális pozícióban, avagy a rádiódramaturg szerkesztői szabadsága

Rácz Attila: Közös dramatizálás a Hólyagcirkuszban (második strófa)

Róbert Júlia: Mit csinál a dramaturg, ha a néző közbeszól?

Bíró Bence: “Az a baj, hogy rossz a regény.” A Káli holtak adaptációs munkája

Domsa Zsófia: Adaptáció-éhség. Knut Hamsun Éhség című regényének színpadi adaptációi Norvégiában és Magyarországon

Pikli Natália: Shakespeare, a dramaturg és az előadásszöveg mint közös alkotómunka

Reuss Gabriella: A dramaturgiai gondolkodás/munka nyomai a 19. század eleji, dramaturg nélküli, londoni prózai színházban

 

 

 

 

 

Támogatók:
Partnerek: