Négy visszatérő alkotó, ketten újak, ők hatan változatos témákkal és formákban neveztek pályázatunkra és idén ők lesznek drámafejlesztési programunk középpontjában. Ismerkedjenek meg a Nyílt Fórum szerzőivel és a készülő művekkel!
Négy visszatérő alkotó, ketten újak, ők hatan változatos témákkal és formákban neveztek pályázatunkra és idén ők lesznek drámafejlesztési programunk középpontjában. Ismerkedjenek meg a Nyílt Fórum szerzőivel és a készülő művekkel!
Bognár Péter
A szerzőről:
2003 óta publikál, négy kötet verse jelent meg, egy színdarabot írt.
A darabról:
A fiatal kora óta Brüsszelben élő Andrea, és húga, Éva, aki egy bakonyi faluban próbálja életben tartani az apjuktól örökölt gazdaságot, sok év után felveszi egymással a kapcsolatot. Andreát honvágy és magány gyötri, Éva csődközelbe jutott, de valós helyzetüket mindketten titokban tartják, igyekeznek optimistán tekinteni a jövőbe, és elhatározzák, hogy közös vállalkozásba fognak. A tervük az, hogy megvalósítják apjuk régi álmát, és a bakonyi fekete sertés és mangalica keresztezésével kitenyésztik azt a sertésfajtát, amelyet a honfoglaló magyarok hoztak magukkal.
Dóka Péter
A szerzőről:
1974-ben született Budapesten. Számos gyerek- és ifjúsági könyv (A kék hajú lány, Lila királylány, Az ellopott zsiráf) szerzője, a Móra Könyvkiadó főszerkesztője. Körbe K című darabját a Lakmusz Csoport vitte színre 2012-ben. Sajtkirály című gyerekdarabjáért 2017-ben Csukás István-díjat kapott. 2020-ban Polimax című drámájával a Nyílt Fórum egyik szerzője volt.
A darabról:
Egy sztriptíztáncosnő és egy nyugdíjas bácsi románca a koronavírus idején, amikor bezárnak az éjszakai klubok, és az öltánc egy öreg férfi számára halálos lehet. Nem különbözhet jobban két ember, mint ez a félszeg, szeretetre sóvárgó lány, és ez az öltönyös férfi, aki egész életében hűtőkkel kereskedett, és közben maga is kihűlt. Történet a pesti éjszaka mélyéről.
Lesi Zoltán
A szerzőről:
Lesi Zoltánnak három verseskönyve és egy mesekönyve jelent meg. Németnyelvű verseket és novellákat fordít és egy irodalmi csereprogramot szervez osztrák és magyar szerzők között. Ösztöndíjai: Akademie Schloss Solitude ösztöndíj (2017), V4 Villa Decius ösztöndíj (2018). A Magasugrás verseskötetének német kiadása 2020-ban megkapta a Legszebb Osztrák Könyv díját.
A darabról:
A darab szereplői nők, férfiak és főleg azok, akik egyik sem, az interszexuálisok. Egy szövegíró, aki maga is központi figura a történetben, meséli el Dora Ratjen és más interszexuális történetét. Ratjenről, a magasugrónőről kiderül hogy nem nő (hanem interszexuális), és akarata ellenére férfivé kellett válnia és nem maradhatott tovább atléta. A cselekmény ideje az 1930-as évek (a Berlini Olimpia ideje) és a jelenkor. A szövegíró és Caster Semenya története, mint egy jelenkori eset a sporttörténelemben, beleszövődik Dora Ratjen, Stella Walsh és csapattársainak történetébe.
Maros András
A szerzőről:
Maros András (1971) író, drámaíró. Kilenc prózakötetén kívül több száz irodalmi publikációja jelent meg folyóiratokban, heti- és napilapokban. Drámáiból országszerte születtek előadások – ezek közül néhány a Nyílt Fórum programból nőtte ki magát. Legutóbbi színpadi írása az Elég erős c. „karanténdráma” volt, amelyből Szenteczki Zita készített zoom-filmet.
A darabról:
Évának sikerül kiházasodnia a faluból, de még hogy! Egy vállalkozóhoz, Attilához megy hozzá, akivel először egy vidéki nagyvárosba, aztán Budapestre költözik. Éva azonban képtelen alkalmazkodni az „álomélethez”. Egymást követik a változással járó nehézségek, és a férje elhallgatott titkai is a felszínre kerülnek – az anyja tolakodó „segítsége” pedig csak ront a helyzeten. Egyre halmozódó problémáival egyedül marad, hamarosan az egész világ ellenséggé válik, a túlerő ellen vívott magányos harcban rosszabbnál rosszabb döntéseket hoz… Mi lehet a vége ennek a lelki lejtmenetnek?
O. Horváth Sári
A szerzőről:
Színházrendező szakon végzett Bocsárdi László osztályában Marosvásárhelyen. A rendezés mellett íróként és dramaturgként is működik független és kőszínházi előadásokban egyaránt.
A darabról:
A dráma a nők történelmi bűnrészességét vizsgálja a Harmadik Birodalom idején és annak hatásait, következményeit napjainkra, napjainkban. Középpontjában a Hitler és Himmler által kifejlesztett “Adj egy gyermeket a Führernek!” program és egy Lebensborn-otthon mindennapjai állnak. A cselekmény három sík összefonódásából jön létre, melyben megjelenik többek között Adolf Hitler, Angela Merkel vagy éppen az Abba egyik énekesnője, Anni-Frid Lyngstad.
Szilágyi Eszter Anna
A szerzőről:
Magamról?
Drámai diskurzusokat írok.
A darabról:
egy librettó
„Önmagát kereste egy nő Izlandon félszáz emberrel anélkül, hogy tudta volna, ő az eltűnt személy, aki
után csapatostul kutat.”
Segíthet-e a támogató tekintet, a kereső aktivitás, az embertársi kötelességtudat, a világ legvégén, a
tűzhányó kanyon saját felelősségre vállalt meglátogatása idején.
Most nem beszélve a spontán közösséget atomjaira szétvető úgynevezett egyéni szemléletmódról,
okoskodás bajnokairól, felelősséghárító diskurzusokról, átkeretező és ítélkező szócsövekről.
Egyéni problémáról. Mit vesz ki a Buszsofőr, mit vesz ki az Idegenvezetőnő a nagy kosárból.
Az átöltözés. Az átöltözés rituálisan.
Mit vesz le, mit vesz föl.
A nő az elején garbóban síkabátban a többiekkel betódul a frissítőpontra…