Művészetek és Irodalom Háza
június 8, 15:00
rémmese
szereplők:
Öreg Sanyi Bregyán Péter
Szürke Mihály Jámbor József
Márton Némedi Árpád
Ilus Kútvölgyi Erzsébet
Elma Szabó Márta
Misi Lestyán Attila
irodalmi konzultáns: Kovács Dezső
dramaturg: Szokolai Brigitta
rendező: Forgács Péter
Ez a történet talán akárhol is játszódhatna. Egy nagy- vagy kisvárosban, Magyarország akármelyik peremterületén, de még az is lehet, hogy a főváros kellős közepén. Legyen mondjuk mesénk színhelye a nyolcadik kerület Corvin-negyed megállója, az Alditól a Tűzliliom parkig, a Corvin plázától a Trafóig. Az itt élő fedélnélküliek a darab írójának kedves ismerősei. A brémai kritikusok munkacímű dráma alakjai tehát valós személyek történeteiből formálódnak, és jelenítik meg négy elesett ember sorsát, jelenét, jövőtlenségét. Ez a négy idős, senkinek sem kellő szereplő a jól ismert Grimm testvérek állatmeséjének, A brémai muzsikusoknak párhuzamos szereplőivé válnak. Az eredeti mesében ezek az állatok, a szamár, a kutya, a macska, és a kakas, természetesen sosem jutnak el Brémába, és muzsikálni sem tudnak. Otthon már nem veszik hasznukat, elindulnak egy másik hazába. De vajon mi történik akkor, ha ez a négy öreg ember összefog, és mégis megpróbálják a lehetetlent? Ahogy szépen lassan bomlik ki a történet, és megismerhetjük azt, milyen is az az állapot, amiből Öreg Sanyinak, Ilus néninek, Mártonnak és Mihálynak olyan jó volna egy csoda folytán elutazni, megszökni, talán sosem visszatérni, már bele is kerültünk egy mese, egy fővárosi rémmese kellős közepébe.
Színháznyüzsgő. Volt színésztanonc, játszott rövidfilmekben, állt színpadon, magyarázott azoknak, akik álltak a színpadon, dolgozott dramaturgként elvetélt ötleteken, főzte már a kávét neves rendezőknek, főzte már a teát saját gyermekszínjátszóinak, írt vitriolos színikritikákat, ráérősen megjelennek prózaversei, a Trafó sajtósaként is tevékenykedik, és a tavalyi Nyílt Fórum gondozásában megjelent első drámája, a Sárkányterminál. Most éppen a másodikon, A brémai kritikusok munkacímű darabon munkálkodik.
Fotó: Nagy Gergő