“Bármennyire fontos és jó egy szerzőnek a visszajelzés, nem lehet könnyű ilyen töménységben ennyi véleménnyel szembesülni. Főleg, ha a vélemények egy része erősen széttart. Jó a cím vagy el kellene felejteni? Lényegében már így is kész, egész drámát olvashatunk, vagy még nagyon sok minden hiányzik belőle? Könnyebb lehet a helyzet, ha a különböző csoportokban ugyanarról ugyanazt hallják. ”
” Hogy mindezt milyen volt belülről megélni, nem tudhatom. De az kívülről is látszott, hogy eltérően reagáltak erre a helyzetre. A nyolc darabot kilenc szerző jegyzi, az egyiket ugyanis egy húszéves simontornyai ikerpár, Kovács Dominik és Kovács Viktor írta, közösen. Életkorban és tapasztalatban ők képviselték az egyik végletet, de volt a szerzők között ismert író, irodalomtörténész is, Bán Zsófia személyében, és voltak olyanok, akik már több kötetet vagy színdarabot írtak, mint Maros András.Voltak, akik színészi és/vagy rendezői tapasztalattal érkeztek, mint Kucsov Borisz, Szilágyi Eszter Anna vagy Znajkay Zsófia, és volt, aki filmforgatókönyveket ír, mint Fazekas Máté. Akadt olyan is, aki ugyan nem kötődik a színházhoz, de korábban, a Trafó által meghirdetett drámapályázaton már ért el sikert, mint Fridl Viktória.
Bármennyire fontos és jó egy szerzőnek a visszajelzés, nem lehet könnyű ilyen töménységben ennyi véleménnyel szembesülni. Főleg, ha a vélemények egy része erősen széttart. Jó a cím vagy el kellene felejteni? Lényegében már így is kész, egész drámát olvashatunk, vagy még nagyon sok minden hiányzik belőle? Könnyebb lehet a helyzet, ha a különböző csoportokban ugyanarról ugyanazt hallják. Például hogy bizonyos pontokon nem eléggé világos, hogy mi történik, vagy az egyik szereplő túlságosan sematikusra sikeredett.A szerzők persze tapasztalataiknak és egyéniségüknek megfelelően reagáltak: voltak, akik inkább csak jegyzeteltek, és jelezték, hogy még át kell gondolniuk mindazt, amit hallottak, míg mások azonnal reagáltak, így élénk, jó hangulatú viták is kialakultak. (Míg csak a szomszédból át nem kopogtak, hogy a saját hangjukat sem hallják rendesen.)”
Turbuly Lilla: Öt séta a drámaszöveg erdejében – Kútszéli stílus