Színház Online

“Abszolút komfortzónán kívül van” – Grecsó Zoltán vendége a Forte Társulat lesz az A38-on

13 óra 48 perc ago

A februári Zene x Mozgás esten nem kettő, hanem egyenesen három művészeti ág találkozik, hiszen ezúttal nemcsak a dallamok és a tánc, hanem a színház is bekúszik a tematikába az A38 hajón.

The post “Abszolút komfortzónán kívül van” – Grecsó Zoltán vendége a Forte Társulat lesz az A38-on appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

‘Mindenki zokogott, csak a nagymama nem’ – Göndör László és Laboda Kornél egy különleges előadásról

18 óra 43 perc ago

Göndör László rendező a koronavírus-járvány alatt összeköltözött a 97 éves, holokauszt-túlélő nagymamájával, majd az együtt töltött 32 napot megírta egy monodrámában. A 24.hu a Nagymamával álmodtam című előadásrólekészített riportot, amelyben megszólal a rendező és a társrendező, Göndör László és Laboda Kornél. A beszélgetésben többek közt arról esik szó, miként változtatta meg az unoka-nagymama kapcsolatot az együtt töltött […]

The post ‘Mindenki zokogott, csak a nagymama nem’ – Göndör László és Laboda Kornél egy különleges előadásról appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Nyit a dunaújvárosi színház! – Indiából is érkezik előadás

19 óra 5 perc ago

“Halló, halló! Hallották már?! Igen, igen, most olvassa mellettem apám, Dr. Sáfrány, hogy márciusban nyit a Bartók Színház Dunaújvárosban. Igen, igen, most jött a levél, hogy végre ismét játszhatunk! Ja, hogy mikor nyit a színház pénztára? Február 7-én. De online is lehet jegyet váltani – például az Egy csók és más semmi előadására… “

The post Nyit a dunaújvárosi színház! – Indiából is érkezik előadás appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Madách, MITEM, olimpia – megjelent a Nemzeti Magazin

1 nap 11 óra ago

Milyen volt a Madách-kultusz száz éve? Hogyan ünnepelte a Tragédia költőjét a Nemzeti 1923-ban? Mit kínál a Színházi Olimpia? Mit érdemes megnézni a MITEM-en? Nézőpontok: milyen az új Krétakör? Hogyan lesz az előadás? – Zalán Tibor novellája és sok egyéb érdekes olvasnivaló a Nemzeti Magazin legfrissebb számában.

The post Madách, MITEM, olimpia – megjelent a Nemzeti Magazin appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

“Jó érzés, hogy estéről estére sok ember otthonába beköltözhetek” – Villáminterjú Csapó Virággal

1 nap 12 óra ago

A Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház színművésze, Csapó Virág is szerepel a TV2-n frissen debütált Hazatalálsz című napi sorozatban. Ennek kapcsán kérdezte Bicok Dorina.

The post “Jó érzés, hogy estéről estére sok ember otthonába beköltözhetek” – Villáminterjú Csapó Virággal appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

A Nyugati nyaralás már a Netflixen is látható

1 nap 17 óra ago

2022 legnézettebb magyar filmje, Tiszeker Dániel és Lévai Balázs Nyugati nyaralás (Rivera East) című alkotása Pokorny Lia, Mészáros Máté, Szőke Abigél, Szervét Tibor és Znamenák István főszereplésével február 1-jén bekerült a Netflix kínálatába. Immár otthon, kanapénk kényelméből is élvezhetjük a 80-as évek nosztalgikus báját idéző fordulatos és szórakoztató krimi vígjátékot, melyben egy veszprémi család nyugatnémet […]

The post A Nyugati nyaralás már a Netflixen is látható appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Ónodi Eszter, Wunderlich József és Patkós Márton is szerepel az animációs és rövidfilm szemlén

1 nap 17 óra ago

Több ismert színész, például Ónodi Eszter, Wunderlich József és Patkós Márton is szerepel a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatóinak diplomamunkáiban, amelyeket a nagyközönség számára is nyitott Animascope és Cinemascope rövidfilm szemléken, február 1-jén és 7-én mutatnak be a nagyközönségnek. 

The post Ónodi Eszter, Wunderlich József és Patkós Márton is szerepel az animációs és rövidfilm szemlén appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

“Az érdeklődés a legfontosabb dolog” – Antal Csaba tervező a KultúReceptben

1 nap 17 óra ago

A KultúRecept című online műsor Portré című kiadása ezúttal a Műcsarnokban forgott, ahol Antal Csaba Jászai Mari-díjas díszlet- és jelmeztervező, egyetemi tanárnak Eternal Yorick – Life Book Csaba Antal címmel nyílt kiállítása. Őt szólaltatta meg a műsorvezető, Jókai Ági.

The post “Az érdeklődés a legfontosabb dolog” – Antal Csaba tervező a KultúReceptben appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Lukács Sándor: “Marton László bűnei közel sem voltak akkorák, mint amennyit szenvedett végül”

1 nap 17 óra ago

Ezen a héten Veiszer Alinda vendége a Kossuth-díjas színész, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja, Lukács Sándor volt, aki éppen ötven éve tagja a Vígszínháznak. A beszélgetésben, amelyet egy jelképes havidíjért cserébe ezen a felületen lehet megnézni, a színész pályájáról, költői munkásságáról és arról is szó esik, mit gondol egykori igazgatója és rendezője, Marton László ügyéről.

The post Lukács Sándor: “Marton László bűnei közel sem voltak akkorák, mint amennyit szenvedett végül” appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Szabad-ötletek jegyzéke két ülésben – Jordán Tamás előadása a Gödörben látható

1 nap 18 óra ago

Február 22-én 19 órai kezdettel Jordán Tamás előadása ismét látható a Gödör Klubban! Kapcsolódó (ingyenes) programra is sor kerül az előadás után: 20:30-tól következik a Fejből mondott slamek FSA-versenye a 80 éves Jordán Tamás tiszteletére, “föl kéne szabadulni már!” jelszóval.

The post Szabad-ötletek jegyzéke két ülésben – Jordán Tamás előadása a Gödörben látható appeared first on Színház.online.

szinhaz.online
Checked
2 óra ago
Színház Online
A színházi világ hírei
Feliratkozás a következőre: Színház Online hírcsatorna

Idézetek

"Magyarország legjobb dramaturgja, Czímer József mellé kerültem. Mindig azt mondta, a dramaturg soha ne hagyja, hogy szolgává tegyék. Ez nagyon belém vésődött. A kétezres évek közepéig úgy tűnt, hogy megvalósítható, hogy olyan helyen dolgozzak, ahol a szavam jelent valamit. Egy hosszabb távú dramaturgiai tervvel az ember meg tudja határozni egy színház arculatát."

Dobák Lívia

Sokszor olyan dialógus kerül a dramaturg kezébe, amely leírt formájában csaknem laposan, banálisan, elmondásra érdemetlenül hangzik. De mihelyt valóban «hangzik», tehát a színpadon: tartalommal, az élet akcentusaival, ízeivel, a jó megfigyelés és az emberábrázoló tehetség vérkeringésével telik meg. Mindennek a színpadon nagy és ritka értéke van. A dramaturgnak hallania kell a dialógust. Vannak súlytalan mondatok, amelyek bizonyos helyzeti energiában robbanó erőre kapnak. A dramaturgnak látnia kell a színpadi helyzetet, érzékelnie kell a teret, a proporciókat, a levegőt. A színpad legalább annyira térbeli művészet (Raumkunst), amennyire irodalom. És nem lehet eléggé hangsúlyozni: mindez nemcsak a közönséghatás megalkuvó szempontjaira, hanem a dialógus és az egész mű drámai értékére, lényegére tartozik. Színpadon csak annak van jogosultsága, aminek színpadi dinamikája van, úgy is mondhatnám: ami több a színpadon, mint nyomtatásban.

Bárdos Artúr

"Minden színész beleszólhat dramaturgiai kérdésekbe, mindenki lehet egyszerre kint és bent is. Persze van olyan, amikor úgy érzem, hogy a dramaturg hátráltatja bennem a színészt vagy fordítva; sok feszültséget okoz, hogy folyton véleményeznünk kell valamit, ami még nincs kész, de ha pontosan meg tudjuk fogalmazni a kritikai észrevételeinket, akkor igazán eredményesek tudunk lenni."

Enyedi Éva: "Az abszurditás felszabadít" - fidelio.hu

Enyedi Éva

"A dramaturg az a szakember, aki a hatásért felelős; aki felméri, hogy milyen hatást kíván elérni egy előadás, milyen út vezet el odáig, aztán felismeri azokat az akadályokat, amelyek eltéríthetik a produkciót. Ez nemcsak a szövegre, de a történetmondás, az elbeszélés stratégiájára vonatkozik. Örülök, ha egy rendező képes úgy felfogni engem vagy a munkám, mintha lenne egy ipari kamerája, ami esetleg máshová irányul, mint ahová ő néz, és a kettő együtt talán az egész spektrumot lefedheti" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Radnai Annamária

'A dramaturg az, aki emlékezteti a rendezőt az evidenciákra' (Magyar Narancs, 2014/08.)

Ascher Tamás

"Érdekes pillanat, amikor elengedem a szöveget mint szerző: elkezd nem fájni, ha azt mondják, ez vagy az a mondat rossz, és már dramaturgként nézek rá, hogy miért az" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Radnai Annamária

"Ekkor csak egy kanavász van az olvasópróbán, vagy csak egy ötlet, amit közösen kezdünk kibontani. Ebben az esetben napról napra kell írói és dramaturgmunkát is végezni, rögzíteni az improvizációkat, jelenetet írni belőle másnapra" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Róbert Júlia

"Egy kicsit tudni kell, hogyan működik a rendezés maga, mert alapvetően ahhoz kell hozzászólni, és nem csak ahhoz, hogy pont vagy kérdőjel legyen-e egy mondat végén." (Magyar Narancs, 2014/08.)

Gáspár Ildikó