„EZZEL ÚJNAK ÉRZED MAGAD?” Mi a kortárs? / Stereo 5 Fesztivál, Trafó

17 óra 12 perc ago
A címben szereplő provokatív kérdést Szabó Székely Ármin tette fel a Stereo 5 Fesztivál Mi a kortárs? címre hallgató konferenciáján. Hogy mitől és hogyan lesz új valaki a kortárs színházban, azt rendkívül nehéz megmondani, a kerekasztal-beszélgetésekből legalábbis ez derült ki. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA.

MAHLER-ÜNNEP A Feltámadás-szimfónia a Müpában

17 óra 12 perc ago
A hatalmas apparátusú, rendkívüli követelményeket támasztó művek közös sorsa, hogy ritkán szólalnak meg. A különleges alkalom ezúttal különleges minőséggel párosult. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA.

TRAUMA ÉS KALAPÁCS Sosem voltál itt

3 nap 9 óra ago
Az Oldboy és a Drive óta tudjuk, hogy igazán komoly dolgokat kalapáccsal kell elintézni. Mellette a kés vagy a pisztoly már kimondottan nőiesnek tűnik. A Sosem voltál itt hallgatag ügyintézője sem véli másként. S bár a testén hordja foglalkozásának mellékhatásait, igazán a lelke érdekes. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.

NEGYVEN KISBOLYGÓ 2. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, Szeged

5 nap 7 óra ago
Amit szabad a rövidfilmesnek, nem biztos, hogy megengedheti magának nagyobb produkció rendezője. Ráadásul a kicsi nagyít: jobban kitetszik a sutaság, a dramaturgiai zökkenő, a jelentéktelen szürkeség, mint ahogy jóval intenzívebben szikrázik fel a tehetség, az ötlet, a kreativitás, a váratlan húzás. A szegedi Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál kisjátékfilmes blokkjának alkotói/diákjai között már ott voltak a leendő nagy rendezők is. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND BESZÁMOLÓJA.

„A TÖRÖTT KAR MEGELŐLEGEZÉSE” Kendell Geers: EsemPlastik - Megharapni a kezet, amelyik enni ad / acb Attachment

6 nap 16 óra ago
A művészeti gyakorlatok szükségszerűen rendelkeznek politikai dimenzióval is, amikor fontos szerepet játszanak az adott társadalmi rend létrehozásában, fenntartásában és az azzal való szembehelyezkedésben. A Belgiumban élő dél-afrikai konceptualista alkotó, Kendell Geers munkáiban hatékonyan ötvözi a művészeti és társadalmi cselekvést: nem pusztán rá akarja irányítani a figyelmet a rendszer által működtetett feltételek igazságtalanságaira, vagy működésképtelenségére, hanem megpróbál a művészet eszközeivel változtatni is ezeken. TÓTH DITTA ÍRÁSA.

A LÁBSZÁRCSONTTÓL AZ ŰRHAJÓIG Lőrinc László: Életmódtörténet - Anyagi kultúra 1500-tól napjainkig

1 hét ago
A 2001: Űrodüsszeia kezdő jelenetében loncsos ősünk egy jókora lábszárcsontot eszközként kezd használni, amelyből gyorsan fegyver lesz, és mikor az első győztes csata után az ősember diadalmasan az égbe hajítja, a pörgő csont helyén hirtelen egy űrhajót látunk. Mi történt a csonttól az űrhajóig. Maga a történelem. KONOK PÉTER RECENZIÓJA.

EGY KIS ANGOL CSODA Brown atya

1 hét ago
Mi történik, ha a Miss Marple-történeteket, a Kisvárosi gyilkosságokat és a Don Matteót összekeverjük? Minden bizonnyal előttünk áll maga Brown atya. GERA MÁRTON KRITIKÁJA.

FELHŐ, LAKÓPARK Beszélgetés Székely Rozáliával

1 hét 1 nap ago
A Trafó mutatja be a FÜGE Produkció TITÁNium mentorprogramjának keretében készülő Kálvária Lakóparkot. Székely Rozália, aki nyolc éves korától fogva tagja a Szentkirályi Színházi Műhelynek, illetve azóta színészként számos független előadásban vett részt, első színdarabjának rendezésére készül, vele beszélgettünk. PROICS LILLA INTERJÚJA.

ELTÁNCOLT TÚSZDRÁMA 7 vérfagyasztó nap

1 hét 4 nap ago
Már akkor illene gyanakodni, amikor a magyar változat címében megjelenik a „vérfagyasztó” jelző. Az alkotók eredetileg jobban bíztak a leendő nézők memóriájában, hiszen kimondottan egyszerűségre törekedetek: 7 nap Etenbbében címmel látták el a gépeltérítés eseményeit taglaló filmet. De hát kinek ugrana be ebből Uganda? Vagy a nagy nyilvánosságot kapott események? És kit érdekelne mindez a „vérfagyasztó” nélkül? PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.

APÁM HELYETT APÁM NEM LEHETSZ Három hegycsúcs

1 hét 5 nap ago
A német Jan Zabeil korrekt fesztiválkarriert futott rendezésében egy kiskamasz és édesanyjának új barátja próbál egymáson fogást találni – a száraz pszichológiai szaktanácsadást a jó színészek és a festői környezet igyekeznek játékfilmmé formálni. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA.

Bejelölve

2 óra 1 perc ago
Az NKA kritikai portálja
SubscribeFeliratkozás a következőre: Revizor hírcsatorna