NINCS REMÉNY Ibsen: Kísértetek / Centrál Színház

5 óra 34 perc ago
Ibsen feljövőben, noha néhány éve úgy tűnt: Csehov végleg lemosta a színpadokról. Kivéve a Nórát, mondjuk. A Kísérteteket azonban ma is igen kockázatos vállalkozás műsorra tűzni. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA.

A SZENT SZARVAS ÉLVE MARADT A fecsegő potyautas 19.

4 nap 6 óra ago
A film legelső képein egy kitárt szív dobogott nekünk. Műtötték éppen. Beavatkoztak. Az emberi szívbe. Na, ez az. Erről nem mondott semmit, de igazán semmi érdemlegeset ez a film, a szívünkről. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA.

A TÚL NAGY TÖRPE Kicsinyítés

5 nap 7 óra ago
Túl direkt. EP régi intése jut eszembe a film második felében, szinte jelenetenként. Túl direkt a fájdalom, a világvége, a naplemente, a könnyek. Túl direkt a vicceskedő szentimentalizmus. És nemcsak lekicsinyítve, kis dózisban. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.

ÉRDEMES-E VÁRNI A CSODÁRA? Fortunata

5 nap 7 óra ago
Vak tyúk is talál szemet, vagy mindenki a maga szerencséjének kovácsa? Ezt a kérdést feszegetné a Fortunata, ha valamivel jobb film lenne. CSIGER ÁDÁM KRITIKÁJA.

MÁSIK KÚT F. Scott Fitzgerald: Meghalnék érted

6 nap 7 óra ago
A Meghalnék érted olyan írásokat tartalmaz, amelyek a szerző életében nem jelentek meg. Nem mintha Fitzgerald nem szánta volna közlésre őket, épp ellenkezőleg: kifejezetten szerette volna megmutatni írásművészetének akkor még ismeretlen oldalát, a lapok viszont ragaszkodtak a jól bevált stílushoz. NAGYGÉCI KOVÁCS JÓZSEF KRITIKÁJA.

LEHETSZ KIRÁLY Az oroszlán télen / Belvárosi Színház

6 nap 7 óra ago
Bulvár-királydráma: ez James Goldman 1966-os, két megfilmesítés révén is ismerős darabja, amely nemcsak a közös családi karácsonyozások feszültségeit teszi érzékletessé, de arra is alkalmas, hogy egy életre elvegye a kedvünket a királyfis ábrándoktól. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.

MARTHA GRAHAM HALOTT Beszélgetés John Ashforddal, az Aerowaves igazgatójával

1 hét 1 nap ago
John Ashford 1986-tól 2009-ig a londoni The Place színház igazgatójaként dolgozott, ma az egyik legismertebb európai kortárstánc hálózat, az 1996-ban alapított Aerowaves megálmodója és igazgatója. Az Aerowaves számos partnerfesztiváljainak egyikén, az északolaszországi B Motion fesztiválon találkoztunk, hogy beszélgessünk a kortárs tánc fogalmáról, trendekről, a test költőiségéről és arról, miért jó a leghátsó sor szélén ülni. DOHY ANNA INTERJÚJA.

ALL-IN Elit játszma

1 hét 4 nap ago
Aaron Sorkin első rendezésének nem kisebb tétje volt, mint hogy a szózsönglőr forgatókönyvíró képes-e csak rá jellemző brandjét mozgóképre is átültetni. Az Elit játszma alapján nyugodtan kijelenthetjük: képes. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.

SHOW, AZ VAN A legnagyobb showman

2 hét 5 nap ago
Az eredeti, vagyis kifejezetten a filmszínháznak írt musical olyan ritka, mint amennyire biztosak lehetünk benne, hogy az éneklő Hugh Jackmannel a porondon nem túl nehéz valamiféle világszámot bemutatni. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA.

MÉRFÖLDKŐ A Reformáció 500 emlékév záróhangversenye

2 hét 6 nap ago
Ritkán fordul elő, hogy egy politikai kezdeményezésre létrejövő kulturális esemény igazán jelentős tisztán kulturális tartalmát tekintve is; s még sokkal ritkább, hogy korszakos eseményként éljük meg már elhangzásának pillanatában. MALINA JÁNOS ÍRÁSA.

Bejelölve

2 óra 33 perc ago
Az NKA kritikai portálja
SubscribeFeliratkozás a következőre: Revizor hírcsatorna